Het was onze derde keer in Dubai en we besloten om te verblijven in Kempinski Emerald Palace op Palm Island van 16 oktober tot 19 oktober 2019. Het hotel opende eind november 2018, dus het was nog geen jaar open.

Onze eerste indruk was: vinden we dit leuk of vinden dit niet leuk, want alles wat je ziet als je het gebouw binnenkomt is rood, goud en bling, bling…… In eerste instantie dachten we waar zijn we terecht gekomen….., maar na een halve dag begonnen we het te waarderen en uiteindelijk vonden we het geweldig. Dit hotel is over de top als je naar het interieur en design kijken.

Ingang

We namen de chauffeur service van Emirates en reden direct naar het Palm Island. De taxi passeerde het hotel en draaide. Eerste indruk van de buitenkant…. mmm we weten het niet zeker, vinden we dit mooi? Normaal gesproken houden we van hedendaagse gebouwen en dit hotel is gebouwd als een Europees paleis uit de 18e eeuw. De taxi moest keren bij het W-hotel (zeer eigentijds) en moest terug rijden naar ‘het Paleis’. We kwamen in de lobby en zagen voornamelijk goud en rood. We waren flabbergasted. We kwamen aan in een extreme chique ambiance waar alles over de top is. Vooraf wisten we dat het luxe zou zijn, maar dit overtrof al onze verwachtingen ……..

Als Blackmembers van GHA hebben we het recht op een vroege check in (9.00 uur) indien er beschikbaarheid is. We arriveerden zelfs eerder (al om 7 uur). De kamer was niet klaar, dus gingen we voor het ontbijt en na het ontbijt was de kamer al klaar. Dit werd enorm door ons gewaardeerd.

De lobby in rood en goud……

Suite (#340)

Toen we incheckten kwamen we erachter dat we een dubbele upgrade naar een Jr. Suite Skyline view kregen (Black level privilege). Onze kamer was ongeveer 100 m2 Het interieur in de kamer is ontworpen door Francesco Molon. Een van de duurste interieur merken in de wereld en het is in de jr. suite. Wow…… geen woorden!

We hadden zelfs een hot tub / jacuzzi op ons balkon. Omdat dit een islamitisch land is, hebben we besloten om onze badkleding aan te hebben indien we in de jacuzzi zaten omdat vanaf de villa’s zicht is op het balkon. We namen een glas champagne naar de jacuzzi en genoten van de hot tub tijdens de nacht. We hebben geen buren gezien. Slechts eenmaal zagen we sommige mensen op het dak van de villa tegenover onze suite. Een nadeel van de villa’s is dat deze niet erg privé zijn. Het zwembad is op het dak en het hotel heeft uitzicht op de zwembaden van de villa’s.

Gebouw en interieur

Het gebouw is geïnspireerd op 18e eeuwse Europese paleizen en dat is gelukt. Het interieur is over de top, terwijl Dubai is al over de top zelf, maar de Emerald Palace heeft de overtreffende trap van luxe.

Entree met kroonluchters en gouden plafonds

een snel uitzicht op de lobby.

Blüthner Hall

De Blüthner Hall bevindt zich in de lobby. Deze bar is chic. Service is uitstekend, gebak is heerlijk en ambiance is zo cool. Probeer overdag een kopje koffie of een champagne te drinken in deze bar. Ze hebben ook high tea met bubbels …..

Buiten

Het gebouw is goed verlicht in de nacht.

De tuin is zeer goed aangelegd. Het belangrijkste restaurant serveert binnen en buiten. Tijdens de zomerperiode zal het buiten te warm zijn, maar in de winter is dit een geweldige plek. De dag dat we aankwamen hadden we vroeg ontbijt en we besloten om buiten te eten. Hoewel het vroeg was, we merkten dat het zeer snel warm werd.

Zwembad

Het zwembad is groot en dicht bij het strand. Zwembad service is uitstekend. Veel lifeguards zijn bij het zwembad. Op elke hoek staat één life guard, een beetje te veel naar mijn mening daar ze niets te doen hebben (gelukkig). Het zwembad is gekoeld, ik vind dit leuk. Temperatuur was nog steeds ongeveer 30 graden Celsius. Een geweldige speelterrein voor kinderen en volwassenen. Het was einde van de zomer, dus de oceaan was zelfs warmer dan het zwembad. Dit is voor de Europeanen een vreemde ervaring.

Overall conclusie

Een geweldig hotel, zeer luxueus ingericht door Fransisco Molon. Goede sfeer, geweldige sfeer, prachtig pand en zeer goed personeel. Verschillende medewerkers kenden ons hoewel we ze nooit eerder hebben ontmoet. Een must wanneer u in Dubai bent. We hielden niet van de restaurants ( probeerde alle restaurants behalve MiX door Alain Ducasse). We zullen naar dit hotel in de nabije toekomst terugkeren.

Een suite, alles wat je ziet is goud. Maar kijk naar het interieur hoe mooi en over de top het is.